Blod, svett och tårar

Ja, mycket av det mellersta blev det allt. Jag blev övertalad av Sandra att följa med på ett spinningpass, vilket jag bestämt men vänligt tackade nej till. Fyra timmar senare satt jag på spinningcykeln. Jag tog i alldeles för mycket på uppvärmningen, vilket gjorde resten av träningen till ett rent helvete. Blodet höll sig som tur var innanför skinnet men samlades i huvudet, vilket visade sig i form av färgen av tomatpuré.

Jag grät av lycka när det var över, men så fort jag gick av cykeln mådde jag riktigt dåligt. Jag kände att magen var i uppror och sprang snabbt mot toaletten. Som tur var behövde jag bara dricka lite vatten för att må bättre. Jag tror att reaktionen berodde på att jag är på tok för otränad och att jag åt för nära träningen.

Nu känns det skitbra! Trots blodet, svetten och tårarna tänker jag utsätta mig för eländet en gång i veckan framöver, så får vi se hur länge jag överlever...

Fortsätter jag i den här takten kommer jag snart att kunna göra reklam för spinningcyklar ;)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Gillar "vilket jag bestämt men vänligt tackade nej till. Fyra timmar senare satt jag på spinningcykeln."



Vi får prata ihop oss om vilken dag vi ska gå :)

2010-02-19 @ 09:55:31
Postat av: Anna

Jag vet, värsta konstverken! :)

2010-02-19 @ 10:42:19
URL: http://www.honsompratarsahogt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0