Tävling!

Jag har, som jag nämnt i ett tidigare inlägg, bestämt mig för att skapa lite skojighet på bloggen. Därför drar jag nu igång med min tävling, med ett mycket åtråvärt pris. 

Tävlingen går ut på att du ska skriva ett snitsigt  rim. Förslagsvis om oss två (tävlande och jag), dina erfarenheter av vår vänskap eller för all del om vad du vill. Du skriver in bidraget som en kommentar till detta inlägg.

Priset är en mysmiddag hemma hos mig, där jag med all kärlek jag kan uppbåda kommer att laga lyxig gourmetmat. För alingsåsare blir middagen vid juletid, då jag är hemma. För norrisarna blir detta härliga event innan jul. 

Naturligtvis är jag enväldig domare. Tävlingen kommer att pågå till måndag klockan 18:00. Kör hårt! :)

Kommentarer
Postat av: Emma Tillgren

Mitt rim, om jag inte kommer på nått bättre!



Emma femma fågelskrämma

Ute och körde, vad var det hon hörde?

En älg mitt i vägen, hon gira å for

Å jävlar vad den pryda lilla tösen svor!

In i ett träd, jo visst var det en gran

Skogen blev tyst, men hon hörde en svan



Emma femma fågelskrämma

I strumplästen blå, tog hon sig hem ändå

Men pulkan den stod kvar, nu i backen älgen far!



Kul tävling! Kram! :D

2010-12-02 @ 22:38:23
URL: http://emmaandre.blogspot.com
Postat av: Andreas

Här kommer ingenting, förbered er på nödrim :P



Som bror till favoritsyrra nummer ett

har med inte alltid så himla lätt.

Det poppar upp skämt i lur och lektyr

av en humor som lätt kan kallas obskyr



Är hon på ett sådant skadeglatt humör

och man själv har gjort nå't snett,

håll dig undan! Annars snart du dig hör

i historier från vitt och brett.



När man snubblar och ramlar ur bussen

skrattar hon så hon gråter.

Men när hon själv halkar och slår sig på tussen

gör man bäst i att hålla åter.



För om humorn verkar sadistisk och vild

är humöret mångfalt värre.

Utsidan tycks mjuk, rund och mild

men sinnet, ja herre



Gud ett sånt fruktansvärt uselt nödrim,

ja ingen middag här.

Men immerhin vore julen grim

utan humorn, den där!



God jul!

2010-12-04 @ 13:42:14
Postat av: Andreas

Korrigering:

Som bror till favoritsyrra nummer ett

har MAN DET inte alltid så himla lätt

...



Oops :P

2010-12-04 @ 15:18:54
Postat av: Brynte

Haha, även om brorsan din inte vinner så måste jag verkligen säga att han fångat dig i stycke två och tre. ;)

2010-12-04 @ 17:47:02
Postat av: Emelie

Du gör det inte lätt för en enkel alingsåsare att bli tvungen att tävla mot mina journalist-vänner.



Här kommer det:



Vi har haft många underbara stunder,

en uppväxt med dig har varit dunder.

På arrendegatan vi byggt sandslott och lekt kurragömma,

dom dagarna kommer jag aldrig glömma.

Men som vi bråkat du och jag

både verbalt och med hård tag

En gång jag dig ner för en sten putte

du va ju inte direkt någon muskelknutte



kommer du ihåg i salzburg när vi kom bort

den dagen var allt annat än kort

med ditt lokalsinne går du alltid åt fel håll

du borde fråga stockholmar´n- han har koll

Den resan va underbar på många sätt

fråga owe, han var iallafall mätt



Grekland finns det ändå inget som slår

latvia som slår på rumpa och lår

Malmö vilken kassanova

han slår inte italienar´n vill jag lova

Indiern då vilken stil

lika stel som en reptil

Var föresten försiktig med stegen i poolen

eller att som Tony fastna i stolen



Fan, vad vi har skrattat vi två

hur länge vi kan skratta är det ingen som förstår sig på

Du är en av de bästa vänner jag haft och har

tappar vi bort varandra lär vi ses i nästa snackbar

Jag älskar dig och du gör mig varm

det finaste med dig är nog ändå ditt mopelarm



Vad finns mer att säga om dig Emma

ditt betyg i toasters blir en femma



:D







2010-12-05 @ 23:28:32
Postat av: Poeten Gustav Svensson

Att rimma är svårt. Ja, ibland riktigt öken!

Det gäller att tänka, mitt i julstöken.

Men har nu chansen att få äta med Emma,

så måste man anstränga sig, då är priset hemma!

Men risken är stor att en amatör vinner,

så att vi proffs blir diskade och försvinner.

Men innan jag slutar vill jag i alla fall förkunna,

att om jag trots allt vinner, gör inte biffarna för tunna!

2010-12-06 @ 13:51:27
Postat av: Pappa

En underbar tjej ifrån Pite,

tyckte en dag att det hände för lite.

Tänkte och undra, vad skall man nu göra?

En tävling på bloggen, det skall jag köra!

Och vinsten skall bli en middag med kvalite

2010-12-06 @ 14:41:17
Postat av: André

Det händer att du blir kallad för tant



bara för att du gillar Mikael Persbrandt



Men för mig är du en riktig kvinna



trots att du alltid vill vinna



i sten sax



där du oftast har flax



och när du väl får din chans



drar du dig inte



att använda din segerdans

2010-12-06 @ 17:06:32
Postat av: Dennis the diva

Hon var den första flicka jag kysste under kräftskivans vilda kalas

Hon formulerade vad jag skulle säga till mitt ex när han hade betett sig som ett as

På episka bussfärder har vi sökt och funnit mordvapen i långa rader

Och i hennes ögon blev jag en demon under en av våra nattliga promenader



”I just called to say I love you” eller vilken låt det nu var

Någon mäktig stämma eller framtid som sångerska Emma ej har

Humorn är klandervärd när hon besjunger ordvitsarnas lov

Men den är fantastisk när hon modebloggar från drottning Elizabeths hov



I sällskapsspel händer det att hon vinner tio miljoner

Men när det går dåligt anklagar hon sina medspelare för konspirationer

- ”Hur gick det med din vän Ann från särskolan?” frågar jag med ett flin

- ”Hon försvANN men ingen står ANNklagad” svarar Emma på latin



Bara Ensamma Emma kan gå vilse på en rak gata när sträckan hon ska gå är 100 meter

Hon satte juicetjuven på plats för sina oförlåtliga fräckheter

Emma går på Kalles i vinterkängor och tvingar varje DJ att spela ”Eloise”

Det är Mikael Persbrandt och pensionärer som gäller på dansbandsdrottningars vis



God jul min fina vän!

2010-12-06 @ 17:38:15
Postat av: Malin

Trots att jag kunnat uttala ditt namn för kort tid,

så skulle jag göra allt för att du skulle vinna varje strid.



En vacker brunett,

som är det finaste världen har sett.

Lagar den godaste av mat,

som jag skulle vilja smaka utan något tjat.



Att komma ifrån västkusten är något jag tycker om,

det gör att vi har någon sorts gemensam nämnare att luta oss bakom.



I böckernas land,finner du min hand

I främmande länder, finner vi gemensamma stränder.



Du verkar alltid vara så glad, vad är namnet på din choklad?

Eller så kanske du är det av ren natur, i så fall visar du det med bravur!



Emma, med dig har man nog alltid kul,

ta hand om dig och god jul!

2010-12-06 @ 18:00:08
URL: http://maliniklasson.wordpress.com
Postat av: Nina Johansson





För att vinna en middag, gäller det att

få dig att skratta, tills du ligger platt

för humorn, den sämre, är din signatur

så nu gäller det att bygga en mur

av skämt så kassa, så ingen förstår

mer än Emma – som fäller en tår

så var med nu för vitsen kommer sen

jag har inte diktat själv, jag har snott den

jag presenterar en Göteborsk sed:

” Varför får inte jag rida när Kållered?”

2010-12-06 @ 18:19:01
Postat av: Mikael Johansson

Frågan är om jag vill vinna skiten

men den chansen är ju liten

Att orka en hel middag med Emmas humor

är inte ens lätt för en storebror

Hennes vitsar, och maten hon bränt

kan få hela kvällen att lukta skämt

2010-12-06 @ 18:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0