Jul i Alingsås

Det är underbart att vara hemma! Även om jag redan hunnit jobba två pass känns det verkligen att jag är på min efterlängtade semester. Äntligen har den rätta julstämningen infunnit sig och jag går runt och fullkomligen myser.

Jag har hunnit mysa med Anna och Emelie, julhandla de sista klapparna med den sistnämnda och haft en ordentlig myskväll med min kära Jenny.

Ikväll blir det ettårskalas för lilla Maja, min brorsdotter. Imorgon är det uppesittarkväll med familjen, vilket innebär en hetsig och underbar julklappslek och Svensson Svensson-filmen med julgodis och glögg. Och efter det är det...*trumvirvel* JULAFTON!

Då ska vi som alltid ut till Långared och fira med stora tjocka släkten. Jag ser fram emot kaoset som alltid uppstår i vår släkt eftersom alla vill prata samtidigt. Jag älskar vår julaftonstradition. Efter Långared bär det av hemåt för att fira med Mikael, Nina och Maja. Då blir det julgröt och de sista klapparna delas ut.

Resten av lovet ska jag ägna åt mina kära vänner, men även lite jobb. Men jag lovar att vara flitig på bloggen, så att ni kan hänga med i vad som händer i det omtalade Alingsås.

Kram och GOD JUL! :D

Förresten, jag bjuder på lite julbilder här :)


Det var perfekt flygväder. Jag var lite nervös, då planet blivit försenat i en timme på grund av halka på landnings- och startbanorna.

Happy family :) Det var riktigt kul att hälsa på lilla Maja som inte alls var så liten längre.

Pappa startade en tradition att bjuda familjen på julbord varje år. Och det var riktigt lyxigt och supergott på Lindelövs resaturang i Gräfsnäs. En tävling anordnades där sju personer kunde vinna julskinkor. Vår turfamilj vann två stycken ;)

Rocky trivs bra hemma, och som vanligt har han lyckats charma hela huset.

Julgranen blev riktigt fin. Vi körde på rött tema - ett vinnande koncept.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0