Nöjd pensionär

Jag har blivit en förtidspensionär. Jag sitter ensam en fredagskväll och dricker ett glas rödvin och pysslar i lägenheten. Jag pratar med mig själv och gnolar på någon låt av Lasse Berghagen. Jag väntar ivrigt på att mina tv-program ska börja (jag lägger av telefonen under tiden så att jag inte störs) och lagar mat som tar över en timme att laga till.

Denna brist på studentuppförande känns alldeles underbart! Det enda som fattas nu är stugan i Thailand där jag tillbringar fyra månader av året. Men sluta inte umgås med mig riktigt än, det finns fortfarande hopp. Nästa vecka blir det allt utgång och då ska jag låsa in pensionären i min, för tillfället, prydligt städade garderob! Vi ses då, om ni vågar! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0