Nervös diskare...


Händerna skakar så att tallriken med rester från middagens köttfärssås halkar ur händerna och går i kras på golvet. Diskborsten jag krampaktigt håller i högerhanden skakas så att diskmedelsskummet yr åt alla håll. Det landar på förmålet för min nervositet - Rocky.


Nej, nu överdriver jag. Men jag är faktiskt nervös här jag står och diskar. För i morgon ska jag iväg med min älskade misse och få honom kastrerad, ID-märkt och vaccinerad. Tydligen kommer jag att vara delaktig i ingreppet och jag vet inte hur jag kommer att reagera när jag ser min älskling ligga livlös (nedsövd förstås).

Tartan är supergullig och kör och Vanessa ska vara moraliskt (och praktiskt) stöd, så det kommer säkert att gå bra. Han kommer ju faktiskt att bli evigt ung och slippa alla jobbiga hormoner som inte behövs för en innekatt. Det är trots värt det. Nu har jag skrivit av lite av min nervositet, så nu kan jag fortsätta diskandet - utan några trasiga tallrikar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0