Baka med Emma

Jag spyr snart på ägg och bacon till frukost, som man ska äta om man är en GI-slav. Men jag har brutit mig loss från kedjorna för att baka eget frukostbröd - fast GI. Jag ska visa steg för steg hur man får GI-bröd att smaka som bäst. Watch and learn ;)
(Vill någon ha hela receptet är det bara att fråga!)


Du behöver många olika sorters mjöl till baket.


Blanda allt mjöl i en bunke.


Värm upp rapsolja med vatten fingervarmt.


Smula ner jästen i en bunke.


Blanda honung och rivna morötter.


Och salt förstås. Blanda med jästen och vätskan.


Häll i mölblandningen.


Jäs under bakduk i 30 minuter 


Rulla till bollar och låt jäsa i 30 minuter till


Grädda i 10-12 minuter


Och voilá! Du kan sluta tvinga i dig ägg och bacon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0