The glorious Söndagsfika!

Lika lite som Marcoolio kan tänka sig en sommar utan reggae kan Bäckisgänget tänka sig en söndag utan fika. Den här gången var det min tur, och inget mindre än snickerskaka stod på kakmenyn!

Vi har också den mysiga traditionen att se på Playa del sol och parlamentet efter fikat. Vi kurar ihop oss i sängen och skrattar :) En mysig söndag helt enkelt!

Nu när jag har blottat mina känslor kring Bäckisfikat vill jag ge lite ris till min alingsåsvän Jannica. Söndag efter söndag får jag ta emot skrivande piskrapp i stil med "fika nu igen?" "gör ni inget annat än att fika?" "Fikanördar!"  

Jag hoppas att trakasserierna kommer att få ett slut efter det här inlägget, för vi har det supermys!! Men lugn, kära Jamsen, jag kommer inte slå tillbaka. Däremot ska jag bannemig baka ett sjuhelsikes kakfat när jag kommer hem, så att du också blir välsignad!




Min snickerskaka som väntar på gästerna :)

Kommentarer
Postat av: Lillpippin

hahahahahahahahahahahahaha. Hoppas dom njuter av att äta upp Emma. (Snälla, dra ett mamma-skämt nu. Gör mitt liv! Muahaaga.)

2009-10-18 @ 18:34:52
Postat av: Emma

hahaha, dra inte ner mig i skiten bara för att du inte har humor!

Och ja de kommer att njuta, för jag är GOD SOM FAN!!

2009-10-18 @ 19:04:07
Postat av: jamsen

hahaha jag har redan erkänt det: jag är bara avundsjuk;) det där ser sjukt gott ut

2009-10-18 @ 19:22:03
Postat av: hemlig

Smakar den lika bra som kvinnan som bakat den?

2009-10-18 @ 20:44:43
Postat av: Emma

Jannica: Okej, du är förlåten! Men jag ska ändå trycka i dig ett kakfat! ;)



Hemlig: ooh, hemlig beundrare! Vågar jag hoppas att det är mannen på planschen som hänger i mitt tak? ;)

2009-10-18 @ 21:54:30
Postat av: Sandra

Den ser jättegod ut!! Nu önskar jag att jag bor på bäckis! Själv sitter jag med snö utanför fönstret ;)

2009-10-18 @ 22:58:51
Postat av: Mikael Persbrandt

Placera kakan över mitt bröst och min mage och ta dig en smakbit

2009-10-18 @ 23:07:31
Postat av: Emma

Sandra, jag önskar att jag var i Burträsk nu, för Jag vill ju ha snö :D (och jag sparade en bit till dig! :))



ojoj, har jag verkligen lyckats få min idol på kroken? Ja, i så fall hugger jag gärna in! ;)



2009-10-19 @ 09:45:22
Postat av: Jenn

Tack för fikat. Var jätte mysigt med ljusen och porrbelysningen. =P Och kakan var riktigt god.

2009-10-19 @ 10:19:29
URL: http://jennyillikainen.wordpress.com
Postat av: Emma

Var så god :)

Med porrbelysning kan det aldrig gå fel ;)

2009-10-19 @ 12:47:01
Postat av: Josse

ÅH VAD GOTT! Finns d ngn kvar till moi :D haha

2009-10-19 @ 15:15:12
URL: http://shopoholicer.blogg.se/
Postat av: Emma

Ah, du skulle sagt det lite tidigare... Jag gav precis bort den sista biten :P



Men nästa gång, Josse, DÅ ringer jag dig!

2009-10-19 @ 15:59:23
Postat av: Tina

Här får du en liten kommentar och min bloggadress som jag lovade på lunchen idag.

Och jag håller med föregående talare om att kakan ser sjuuuuukt god ut =)

2009-10-19 @ 17:28:08
URL: http://medordensomverktyg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0