Helt jävla sjukt!

Istället för att ligga hemma och tycka synd om mig själv, ligger jag hemma och är arg. Jag har, mycket på grund av smärtan i armen, lyckats bygga upp en irritation för allt och alla som kommer i min väg. Jag går runt och muttrar till teven, jag blir SKITSUR när jag inte går ut på Harpan och nu blev jag pissigt förbannad när jag läste en grej i tidningen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6067230.ab
Aftonbladet: "Per-Anders räddade livet på Gärd, 69 - döms till fängelse". Det är fullständigt obegripligt hur man kan bli en brottsling genom att rädda livet på en äldre dam. Vad skulle han ha gjort, bara stå där och vänligt men bestämt ropat att han borde ta det lite lugnt? Så fungerar det inte.  

Mannen som försökte strypa den försvarslösa damen fick villkorlig dom och 8 000 kronor i skadestånd, medan hjälten, som faktiskt räddade livet på henne, fick ett års fängelse och 50 000 kronor i skadestånd, vilket innebär att mannen som försökte ta livet av en människa får betalt för det!

Argumenten som "experterna" ger är att sådan är lagen, vi får inte uppmuntra till övervåld. Men seriöst, är det verkligen rätt att vi värnar mer om en lag, skriven för kanske helt andra förhållanden, än för människors liv? Vi måste kunna se bortom tryckta bokstäver och tänka klart. Så här får det helt enkelt inte gå till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0