Fotomodell för en dag!

Kommer ni ihåg mina två första inlägg? Rockstjärna för en dag och Filmstjärna för en dag? Nu har jag ännu en gång plöjt orörda marker: Jag har haft min första foto session! En stjärnfotograf filmade från alla vinklar och ropade: "Älska med kameran, baby!", vilket jag gärna gjorde ;)

Skämt åsido, jag var Annas fotoobjekt för en uppgift i hennes fotokurs, där hon skulle filma någons favorithobby. Och min är ju pulkaåkning! Så vi gick till Gris och letade upp den största backen. Puh, vad jobbigt det var att klättra upp och ned för backen, men jag tror att fotona blev bra!

Senare på dagen fick jag även testa på rollen som regissör, då jag skulle filma Anna när hon gör färdigt någonting, detta i min kurs Bildjournalistik i tv. Det som skulle bli färdigt var bullar!

Det var faktiskt riktigt roligt att regissera, det tog upp emot en sex timmar att filma, men det var det värt. Jag har redigerat ihop materialet (två DV-band!) och lagt till effekter, så det blir nog helt okej! (även om jag gjort bort mig med ljussättning i vissa scener...)

Ni ska få ett litet smakprov på den blivande Elle-modellen.
(Jag hoppas att jag får Annas bilder från pulkaåkningen snart, då ska ni få ta del av dem bums!)


Kommentarer
Postat av: Vanessa

Snyggo!!

2009-11-14 @ 15:23:49
Postat av: Emma

Då skulle du sett mig i full action i pulkabacken ;)

2009-11-14 @ 17:24:57
Postat av: Anna

Vilka fina bilder! Jag skickar pulkabilderna när jag har orkat he in de på datorn...

2009-11-15 @ 12:26:19
URL: http://www.honsompratarsahogt.blogspot.com
Postat av: jamsen

oh gillar särskilt sista bilden:)

2009-11-15 @ 19:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0