Är det inte jul snart?

Jag har alltid haft en väldigt stark längtan efter jul och jag brukar skapa en passande julkänsla runt första december i och med julkalenderns premiär (det gäller även chokladkalendern).

Men i år har jag hoppat över några steg. Hela min kropp skriker redan efter jul. Jag har bett pappa bränna av min favoritjulskiva som vi alltid lyssnat på vid pepparkak- och lussekattsbaket hemma, Jenny Öhlunds jul. Den har jag knarkat hela dagen.

Men jag ska egentligen inte klaga på att jag går runt med en konstant myskänsla, för jag mår ju bra ända in i själen när jag hör musiken och känner knarrandet under mina skor. Och allt blir så vackert i snö, marken glimmar och träden blir som vita konstverk.

Jag har precis kommit in från en långpromenad i vinterlandet med Sandra, och ska ta mig en varm kopp te och läsa min underbara bok! Här kommer lite bilder som kanske förklarar min lite väl tidiga julentusiasm!

Vi ses och hörs :)


Kommentarer
Postat av: Julia

Ja, visst är det mysigt. De sas faktiskt på tv att man skulle till och med börja julpynta tidigt för att kunna njuta tillräckligt länge innan julen tog slut. Det du =D

2009-11-11 @ 22:19:29
URL: http://jhulia.bloggsida.se
Postat av: Emma

Och de på tv vet vad de gör, så det tycker jag vi ska följa! :D

2009-11-11 @ 22:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0