En riktig snyftare!

Jag har velat läsa boken, men aldrig fått tummen ur. Dock har jag njutit och snyftat till filmen ikväll, purpurfärgen. Filmen är ingen favorit hos min bror Andreas, enligt honom är den "som en pinne upp i röven". Riktigt vad han syftade på förstod jag dock inte...


Det var skönt att sitta och låta tårarna droppa nerför kinderna, och Whoppi Goldberg gör en enastående skådespelarinsats. Åh, vilken film! Med rödsvullna ögon ska jag nu borsta tänderna och ställa klockan för att gå upp med tuppen (10:00). Jag ska tvätta och städa imorgon innan mina vänner kommer över på en spelkväll!


Och som alla vet, slår ingen mig på spel! Så mina kära motspelare, förbered er på pisk!


Kommentarer
Postat av: alla dina vänner

Visst kom du sist i Rappakalja senast? Det går rykten på stan om det.

2009-11-07 @ 02:32:21
Postat av: The Winner

Det är Anna som sprider sådana falska rykten! Jag råkade halka efter lite grann en gång, och då ska man få det insmetat i ansiktet!

Det nämns inte att jag vunnit vartenda monopolspel vi spelat! Spelet som verkligen mäter intelligensnivån!

Och ni glömmer väl inte vem som vann 10 miljoner på vem vill bli miljonär? ;)

2009-11-07 @ 10:14:24
Postat av: Andreas

Citera mig rätt, för jösse namn! "Purpurfärgerna känns som en pekpinne rakt upp i arslet!". Alltså att det är en sån pk-film som man blir överöst av utav Hollywood

2009-11-07 @ 12:00:21
Postat av: Emma

jaja, som journalist-to-be förbehåller jag mig rätten att ändra citaten! ;)

2009-11-07 @ 12:26:25
Postat av: Andreas

Om du ändrar på ett citat blir det ett referat. Då får du inte ha citationstecken runt, ju? Är inte det journalistik 101, typ?

2009-11-07 @ 12:42:18
Postat av: Emma

Nej, vi får ändra om citaten, enligt vår lärare är det en journalists plikt att göra dem begripliga. Och jag tyckte inte att det du sa var riktigt begripligt (=lika smaskigt) så jag ändrade om lite :P

2009-11-07 @ 15:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0