Emma the gold digger

Nu har vi börjat vår andra kurs, Medieproduktionsbolag. Innan jag begav mig till föreläsningen var jag väldigt skeptisk, jag gillar inte riktigt ekonomi (vilket man kan se i min plånbok...)

Men det visade sig vara riktigt roligt! Eftersom det är helt från grunden kanske till och med jag har en chans! Vi ska starta upp ett fiktivt företag och lära oss allt om budgettering, offerter, bokföring och bokslut. Om vi sen vill får vi hjälp med att starta upp företaget på riktigt.

Så vem vet, om ett år eller två kanske jag är Piteås storpamp, och äger företaget som drar in fler kulor än IKEA och VOLVO tillsammans. Så mitt råd till er är att hålla er på god fot med mig, ni kan komma att ångra er annars! ;)

Kommentarer
Postat av: Jenn

Låter riktigt kul faktiskt. Och jag är en som inte tycker om ekonomi och pengar.

2009-11-06 @ 18:35:31
URL: http://jennyillikainen.wordpress.com
Postat av: Anna

Absolut, det är bara att vända dig till mig - du vet var min brevlåda bor! ;)

2009-11-06 @ 21:18:56
URL: http://www.honsompratarsahogt.blogspot.com
Postat av: Emma

och det känns inte skrämmande att veta? :P

2009-11-06 @ 21:21:31
Postat av: jamsen

åhå låter kul:D

2009-11-07 @ 14:36:17
Postat av: Emma

Ja, det ska faktiskt bli kul! Säkert pissigt tråkigt vissa dagar, men det får jag stå ut med.. :P

2009-11-07 @ 16:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0