Det som började så bra...

Jag har varit så jävla taggad inför Halloweenfesten på kåren, vilken är typ den största på året. Alla klär ut sig och går verkligen in för det!
Jag själv var faktiskt så fantasilös att jag bara hade en mask på mig, men det beror på att min ursprungliga idé inte gick att utföra så bra i verkligheten som jag hade hoppats. Men masken var läskig, tro inget annat!

I alla fall så började jag, Sofia och Julia med att ha en för-förfest hemma hos Julia med skumpa och god mat. Vi korkade upp vid tre och började locka håret, sminka och skåla förstås! Maten var super, till förrätt åt vi en räkcoctail med allt vad det innebär, ååh så gott det var! Sen lagade jag min specialare; kyckling fylld med pesto och ost, lindad med bacon. Till det hade vi ris och champinjonsås. Vi hade ingen efterrätt, det hade vi inte fått i oss om vi så haft en pistol tryckt mot huvudet.

Efter den lyckade för-förisen traskade började jag och Sofia långsamt att göra den ostadiga vandringen mot Ankars för den riktiga förfesten. Det tog över en timme(!) för oss att ta oss dit, och vi var med om en hel del på vägen. Bland annat störtade Sofia ner i diket med sin cykel, vilket var väldigt roande för icke utsatt!

Förfesten på Ankars var grymt rolig! Massa roliga kostymer och sköna människor. Efter att ha skrattat, dansat och shottat begav vi oss mot kåren. Och det var där katastrofen inträffade. Det som inte fick hända.
Jag tappade mitt körkort. Jag var helt förtvivlad och började leta som en besatt, jag kom ju inte in utan det.
Sofia var supersnäll och följde med mig tillbaka till Ankars för att leta hemma hos henne och sen till Bäckis för att leta hos mig. Till slut gick vi till kåren som just stängde, klockan var 02:00. DÅ hittade jag det bakom en dörr!

Aah, jag som varit mest taggad av alla kom inte in :( Men jag får trösta mig med att jag hade det jävligt roligt innan, och åter tacka min fina vän som struntade i festen för att leta :)

Här kommer bilder från kvällen, som faktiskt började jävligt bra!


Kommentarer
Postat av: jamsen

näe fan vad segt...skönt att du hittade det iaf:)

2009-11-02 @ 00:38:12
Postat av: Anna

Näääe, fan va surt! Men du hade säkert en trevligare helg än mig ändå :P

2009-11-02 @ 10:50:19
URL: http://www.honsompratarsahogt.blogspot.com
Postat av: Emma

Jamsen: Jag får ta och ladda inför nästa halloween och knyta fast körkortet i ena ärmen xD



Anna: Jo, jag behövde inte jobba.. Men du får ju ut pengar för det iaf... ^^

2009-11-02 @ 12:22:57
Postat av: Brynte

Hahahahahahahahahahahahahahaha. Sista bilden är tagen i ögonblicket va? ;D

2009-11-02 @ 19:12:37
Postat av: Emma

Haha, ja! Ett roligt ögonblick för vissa har jag förstått xD

2009-11-02 @ 21:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0