Vi ses!

Äntligen är jag i Alingsås igen, för att fira jul med mina nära och kära :) Det som jag trodde skulle bli en lång och tråkig resa visade sig bli ett litet äventyr. Jag, Sofia och Simon samåkte från Luleå till Stockholm. Vi hade lite knytkalas på planet och hade skoj, som alltid!

Mitt humör sjönk dock när jag fick veta att mitt plan var försenat även i Sthlm. (Det hade varit försenat en timma i Luleå också, men då hade jag ju S&S som sällskap). Som tur var träffade jag Emelie Ahlberg, en kompis från gymnasietiden. Jag följde med henne och Emil till max och slog ihjäl en halvtimma.

När planet väl lyfte fick jag sitta bredvid en full 40-åring. Han var supertrevlig, men satt och stötte på mig hela vägen hem! Han pratade om sitt extremt betydelsefulla chefjobb (tågreperatör), sina skills i salsa och att han var så fruktansvärt gó (ja, han var göteborgare).

Till en början var jag trevlig, men kände sedan för att låtsasläsa, det började bli lite pinsamt att få kommentarer som "Hur sjutton kan du vara singel?" "Med dina ögon kommer du inte gå ensam länge till". Men han var så skarp att han lade märke till min bluff, och frågade efter tio minuters "läsande" varför jag inte vänt blad xD.

I vilket fall som helst är det riktigt skönt att vara hemma! Till er i Norrbotten, vi hörs! Till er i Alingsås, vi ses! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0