När familjen blir rivaler

Uppesittarkvällen är en viktig tradition i vår familj. Vi spelar alltid julklappsspelet, klämmer på våra julklappar och äter nykokt julskinka och julgodis. Vi tittar alltid på något roligt program och i år blev det, passade nog, Svensson Svenssonfilmen. (Pappa är ju känd som "Gustav Svensson")

Till julklappsspelet hade jag köpt en vitlöksskalare. Jag tyckte att jag verkligen lyckades i år, vilket visade sig vara sant. Alla kämpade för min present. Mamma hade köpt en fin kökskniv, Andreas en kapsylöppnare i form av ett ölglas och pappa muffinsformar i silikonformar. Tyvärr kunde inte Mikael och Nina vara med, eftersom de numera har en liten tjej att ta hand om.

Det jag egentligen inte vill komma fram till, men nog måste medge är att jag inte vann någonting i leken i år. Vi är alla lika tävlingsinriktade och skriker så fort någon inte slår snabbt nog eller stoppar tärningen för tidigt. Vi körde i 17 minuter, och undan gick det. Trots det blev jag den enda utan paket. Det var mamma som kammade hem två i år.

Men den nykokta skinkan kompenserade paketförlusten, gud så god den var! Den rykte fortfarande när vi skar upp den. Jag lägger upp lite bilder från Uppesittarkvällen hos Johanssons, så att ni förstår hur mysigt jag har det i det gula radhuset i Alingsås!
Kvällens citat bjöd pappa på: "Stenåldern tog inte ut för att stenarna tog slut". Tolka som ni vill :P


Kommentarer
Postat av: Anna

God jul Emma! Här kommer ett litet rim:



Min vän Emma är vinterns egen gudinna

med en förkärlek för kyla och snö

hon tävlar i allt och måste alltid vinna

en förlust för henne är värre än att dö.



På varje fest spelar hon Arvingarnas Eloise

för dansbansmusik är Emmas melodi

av drömprinsar tar Persbrandt alla pris

Emma gillar gubbar som snart pensionärer ska bli.



Emmas humor är minst sagt speciell

med ordvitsar, loser sneezes och knas

ärligt talat skrattar man mest för att vara snäll

men ett garv tycker Emma alltid är kalas



Det må låta som att Emma är en jobbig prick

med sin udda humor och vedervärdiga musik

men jag önskar att alla en lika fin vän fick

för just hennes egenheter gör henne bra och unik.

2009-12-24 @ 19:21:21
URL: http://www.honsompratarsahogt.blogspot.com
Postat av: Emma

Aaw, tack gumman! Jättefin :) Du har fångat mig på pricken!

(Men var är rimmet om chefen min? ^^)

2010-01-04 @ 11:40:31
Postat av: Anna

Eh, jag kom inte ihåg vad chefen din heter... Jag får skriva ett separat rim om det sen ;)

2010-01-06 @ 16:12:12
URL: http://www.honsompratarsahogt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0