Härlig dag!

Idag hade jag en lunchdate med Maria, som jag inte träffat på hur länge som helst. Så det var riktigt kul att ta igen tid. Vi åt på Alingthai, som i gamla tider, och shoppade julklappar. Det var mysigt att strosa runt i stan och kika lite.

Senare mot kvällen var jag bjuden på middag hemma hos Karin, vi skulle även byta julklappar, wiie! Maten var försvinnande god; makaroner med grillade kycklinglår och brunsås. Till efterrätt blev det chokladglass med choklad-och kolasås.

Av Karin fick jag en superfin skål innehållande två apelsiner, dadlar och en stor chokladtomte. Tomten gick dock åt snabbt när vi satte oss för att skratta åt Anna Ankas jul. Jag har även fått upp ögonen för dadlar. Vi hade det så mysigt, Karin och jag, där vi låg i soffan och gosade. Riktigt bra kväll, en sån man mår bra i själen av! Vad har jag gjort för att förtjäna sådana underbara vänner?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0