Årets bästa julbord!

Det var min bror som lagade till årets första och därmed bästa julbord. Jag mamma och pappa satte oss i bilen och körde till Göteborg i snön, med magarna kurrande efter korv och köttbullar och andra läckerheter som är givna på julbordet.

När vi satte oss till bords började vi med världens godaste risgrynsgröt! Jag överdriver inte, riktigt god! (Han erkände dock senare att han inte lagat den från scratch...) När vi låtit den hitta en lämplig plats i magen högg vi in på den riktiga julmaten.

 

Det blev kroppkakor (första gången jag provade - och älskade det), Janssons frestelse, köttbullar, prinskorvar och vörtbröd med julskinka, förstås. Jag trodde jag skulle spricka av all den goda maten och fick inte ner en bit av desserten(!) som var ostkaka.

 

Vi hade det riktigt mysigt hos brorsan, och fick oss en del asgarv, bland annat när pappa mimade till operamusiken och mamma trodde att han fick andnöd xD
Jag bjussar på lite bilder från en helkväll i julens tecken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0